Ποιοτικές ιστοσελίδες

Σε αυτό το άρθρο θα σας περιγράψουμε τι χρειάζεται ένα site ξενοδοχείου για να θεωρείται υψηλής ποιότητας από την Google και κατά συνέπεια να αποδίδει και να προσελκύει κρατήσεις, μετατρέποντας τους επισκέπτες σε πελάτες.

Πρώτα απ’ όλα ας εξηγήσουμε τι εννοούμε όταν ζητάμε να αποδίδει μια ιστοσελίδα. Είναι προφανές ότι ένα site ξενοδοχείου δημιουργείται ως μέσο προβολής της ξενοδοχειακής επιχείρησης και έχει ως στόχο να παρουσιάσει το ξενοδοχείο, τα δωμάτιά του, τους επιπλέον χώρους του, τις υπηρεσίες που προσφέρει στους πελάτες του, την γύρω περιοχή, ελκυστικούς προορισμούς, προτάσεις δραστηριοτήτων με βάση τα ενδιαφέροντα του πελάτη και πολλές άλλες πληροφορίες. Όλα αυτά με ένα προφανή στόχο: Ο επισκέπτης της ιστοσελίδας πρέπει να μένει απολύτως ικανοποιημένος από όσα θα δει και θα διαβάσει. Πρέπει να ονειρευτεί πως θα και που θα πίνει τον καφέ του, τις ανέσεις που θα περιλαμβάνουν οι διακοπές ή το ταξίδι του, που και πως  θα περιηγηθεί, ώστε να αποφασίσει χωρίς δεύτερη σκέψη να κάνει κράτηση.

Για να μπορεί να επιτύχει τα παραπάνω η ιστοσελίδα η ιστοσελίδα του ξενοδοχείου θα πρέπει:
  • Να την βρίσκουν οι χρήστες του διαδικτύου που δεν την γνωρίζουν αλλά αναζητούν πληροφορίες ή υπηρεσίες για διαμονή στην περιοχή, για δωμάτιο με θέα ή με spa ή οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία ή παράμετρο, ή απλώς πληροφορίες για την περιοχή
  • Να είναι ελκυστική και να εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά, ικανοποιώντας τον επισκέπτη για να συνεχίσει την πλοήγησή του και δίνοντας προστιθέμενη αξία στο ξενοδοχείο και στις υπηρεσίες που προσφέρει.
  • Να ανοίγει γρήγορα.
  • Να είναι εύχρηστη και λειτουργική τόσο για τους επισκέπτες της όσο και για τους διαχειριστές της.
  • Να έχει πλούσιο, καλογραμμένο, σαφές, ελκυστικό, πρωτότυπο περιεχόμενο.
  • Να εμπλουτίζεται συχνά το περιεχόμενό της.
  • Να πείθει τους επισκέπτες της, δημιουργώντας τους το όνειρο που θέλουν να ζήσουν στις διακοπές ή στο ταξίδι τους

Φυσικά κάθε χρήστης του διαδικτύου αντιλαμβάνεται, χωρίς να χρειάζεται να είναι ειδικός τους SEO marketing, ότι καμία ιστοσελίδα δεν είναι δυνατόν να αποδώσει αν δεν κριθεί θετικά από την Google ώστε να μπορεί να εμφανιστεί ψηλά στις μηχανές αναζήτησης σε συνδυασμό βέβαια με σωστές εργασίες SEO και αντίστοιχο πλούσιο περιεχόμενο.

 

Ας δούμε όμως τι χαρακτηρίζει η Google ως ποιοτικό site

Οι συνεχείς ανανεώσεις του αλγορίθμου της Google δεν έχουν στόχο να μπερδέψουν τους επαγγελματίες developers αλλά να βοηθήσουν τους χρήστες να βρίσκουν πιο εύκολα ιστοσελίδες υψηλής ποιότητας με βάση την μικροφράση την οποία κάθε φορά αναζητούν.

Τι κάνει δηλαδή η Google; Ανεβάζει ψηλά τις σελίδες των ιστοσελίδων που θεωρεί ως ποιοτικότερες για αυτό που αναζητά ο χρήστης και αντιστοίχως ρίχνει στην κατάταξη τις σελίδες ιστοσελίδων που αξιολογεί ως λιγότερης αξίας.

Η ίδια η Google προτρέπει:
  1. Όλες οι σελίδες μιας ιστοσελίδας θα πρέπει να έχουν καταχωρηθεί στο ευρετήριο της Google. Ιδανικά, θα πρέπει να υπάρχει μία σταδιακή άνοδος στον αριθμό των καταχωρημένων σελίδων καθώς μεγαλώνει – και πρέπει αν εμπλουτίζεται με νέο περιεχόμενο και να μεγαλώνει – η ιστοσελίδα.
  2. Το περιεχόμενο μια ιστοσελίδας θα πρέπει να είναι δομημένο με σαφείς κατηγορίες – υποκατηγορίες, όπου είναι αναγκαίο.
  3. Ο κώδικας της ιστοσελίδας θα πρέπει να είναι καθαρογραμμένος και σωστά δομημένος.
  4. Η ιστοσελίδα θα πρέπει να διαθέτει πλούσιο, καλογραμμένο, σωστά δομημένο και πρωτότυπο περιεχόμενο.
  5. Η ιστοσελίδα και κάθε σελίδα της θα πρέπει να διαθέτει ποιοτικά Title και Description.
  6. Η ιστοσελίδα και κάθε σελίδα της θα πρέπει να διαθέτει ποιοτικά, σαφή και κατανοητά meta tags.
  7. Να γίνεται χρήση απλοποιημένων URL με χρήση λέξεων.
  8. Να είναι καλή η ταχύτητα απόκρισης της ιστοσελίδας και σε web και σε Mobile περιβάλλον.
  9. Εάν ένα μεγάλο άρθρο το έχουμε σπάσει σε μικρότερα άρθρα, θα πρέπει αυτά να συνδέονται μεταξύ τους, δηλώνοντας το επόμενο και προηγούμενο μέρος σε κάθε σελίδα ξεχωριστά.
  10. Κάθε σελίδα πρέπει να έχει μία άλλη σελίδα που να κάνει link προς αυτή.
  11. Το σημαντικό περιεχόμενο της ιστοσελίδας πρέπει να εμφανίζεται από προεπιλογή και να μην είναι κρυμμένο πίσω από Tabs.
  12. Να υπάρχει κείμενο αντί για εικόνες ή κείμενο και εικόνες. Αν σε κάποιο σημείο πρέπει να χρησιμοποιηθεί εικόνα αντί για κείμενο τουλάχιστον θα πρέπει να υπάρχει το κατάλληλο Alt στην εικόνα που να περιγράφει το περιεχόμενο της.
  13. Να είναι σωστή η εμφάνιση σε όλους τους περιηγητές.
  14. Να διαθέτει η ιστοσελίδα SSL.
  15. Να είναι Mobile friendly και να έχει ελεγμένα σωστή και λειτουργική εμφάνιση και σε web και σε mobile περιβάλλον.
  16. Να μην υπάρχει διπλότυπο περιεχόμενο ή περιεχόμενο – πιστή αντιγραφή από άλλες ιστοσελίδες.

Πάντα εξηγούμε στους πελάτες μας ότι εάν υλοποιηθούν τα παραπάνω δεν είναι δυνατόν να μην κριθεί θετικά η ιστοσελίδα τους από την Google και κατά συνέπεια να μην αποδώσει. Αυτά ισχύουν για κάθε ιστοσελίδα ή eshop. Για ιστοσελίδα ξενοδοχείου οι απαιτήσεις είναι, εκτός των παραπάνω, πιο συγκεκριμένες.

Τι απαιτείται όμως για να καταστεί επιτυχημένη και αποδοτική η ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου

Ο καλός σχεδιασμός, οι όμορφες – εντυπωσιακές εικόνες, η εύχρηστη λειτουργικότητα, είναι προαπαιτούμενα. Για να αποδώσει όμως η δική σας ιστοσελίδα χρειάζονται επιπλέον υπηρεσίες, εξειδικευμένες – προσαρμοσμένες στις δικές σας ανάγκες και στους δικούς σας στόχους. Με λίγα λόγια η ιστοσελίδα πρέπει να κατασκευαστεί με τρόπο, περιεχόμενο και λειτουργίες που να ανταποκρίνονται και να εξυπηρετούν τα δεδομένα της τουριστικής αγοράς και πιο συγκεκριμένα τους επιλεγμένους στόχους της δικής σας επιχείρησης.

Πρέπει να συζητήσουμε μαζί σας αναλυτικά και προσδιορίζουμε τα συγκριτικά με τον ανταγωνισμό πλεονεκτήματά σας  και τους στόχους σας. Να ερευνήσουμε τον ανταγωνισμό στο διαδίκτυο και να καθορίσουμε τη δομή, το ύφος και την στόχευση του περιεχομένου της δικής σας ιστοσελίδας.

Σχεδιάζοντας την ιστοσελίδα σας, πρέπει να φροντίζουμε ώστε το περιεχόμενο (κείμενα, φωτογραφίες, γραφικά, videos) να αναδεικνύει τα δικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, να αξιολογείτε θετικά από την Google ώστε να μπορεί σε συνδυασμό με τις εργασίες SEO να προωθηθεί στις μηχανές αναζήτησης και να την βρίσκουν όσοι αναζητούν υπηρεσίες αντίστοιχες με αυτές που προσφέρετε.

Η ιστοσελίδα αποτελεί για ένα ξενοδοχείο ή μία τουριστική μονάδα το σημαντικότερο εργαλείο για την προώθηση του στο διαδίκτυο και την προσέλκυση πελατών.

Σχεδιασμός Ιστοσελίδας ξενοδοχείου

Η διαδικασία σχεδιασμού της ιστοσελίδας είναι ιδιαιτέρως σημαντική αφού θα καθορίσει το ύφος, να αναδείξει το αισθητικό αποτύπωμα του ξενοδοχείου σας αλλά και την λειτουργικότητα της ιστοσελίδας.

Γι’ αυτό προηγείται αναλυτική συζήτηση με τον πελάτη για να προσδιοριστούν οι στόχοι, οι ιδιαιτερότητες και λειτουργίες που θα χαρακτηρίζουν το νέο web site, το περιεχόμενο της ιστοσελίδας καθώς και το κοινό στο οποίο θέλουμε να απευθυνθεί, να προσελκύσει και να αποδώσει. Δουλεύουμε μαζί σας ώστε η ιστοσελίδα σας να αποτυπώνει και να εκφράζει το δικό σας όραμα και την ταυτότητα της δικής σας ξενοδοχειακής μονάδας.

Κατασκευή Ιστοσελίδας ξενοδοχείου

Η κατασκευή της ιστοσελίδας από την iservices υλοποιείται με CMS ανοιχτού λογισμικού (wordpress), είτε επιλέξετε την χρήση template είτε την μερική ή πλήρη custom σχεδίαση.

Σε κάθε project πρέπει να εξασφαλίζεται η δυνατότητα σε χρήστες με ελάχιστη εμπειρία να διαχειριστούν πολύ εύκολα την ιστοσελίδα τους ακόμη και αν εμπεριέχει σύνθετα συστήματα ανταλλαγής και διαχείρισης πληροφοριών, δεδομένων, εικόνας και ήχου.

Σε κάθε περίπτωση στόχος μας είναι να επιτύχουμε σε τέσσερις τομείς:

  1. Να βρίσκουν την ιστοσελίδα σας όσοι δεν γνωρίζουν εσάς και την επιχείρησή σας. Αυτό επιτυγχάνεται με πλήρες πακέτο εργασιών SEO (Search Engine Optimization) σε συνδυασμό πλούσιου, κατάλληλα γραμμένου και διαρθρωμένου περιεχομένου. Η ιστοσελίδα πρέπει να αξιολογείται θετικά από την
  2. Να αποτελεί η ιστοσελίδα την βέλτιστη εικόνα και πύλη εισόδου της τουριστικής σας επιχείρησης και να της προσδίδει επιπλέον κύρος.
  3. Να είναι εύχρηστη και λειτουργική και για τους επισκέπτες της και για τους διαχειριστές της.
  4. Να έχει υψηλή απόδοση σε μετατροπές επισκεπτών σε πελάτες σας. Να τους πείθει δηλαδή ότι επιλέγοντας τις τουριστικές υπηρεσίες που προσφέρετε θα υλοποιήσουν το όνειρό τους και θα απολαύσουν το ταξίδι τους και τη διαμονή τους.

Ενσωμάτωση Μηχανής Κρατήσεων (Booking Engine)

Οι ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι έτοιμη για να ενσωματώσουμε μηχανή κρατήσεων, ώστε οι επισκέπτες της ιστοσελίδας, να μπορούν να κάνουν γρήγορα και εύκολα κράτηση για την διαμονή τους στο ξενοδοχείο σας επιλέγοντας το είδος του δωματίου και τις ημερομηνίες που επιθυμούν.

Η online booking εφαρμογή διαχείρισης κρατήσεων, επιτρέπει στον ξενοδόχο να αυτοματοποιήσει τη διαδικασία κρατήσεων μέσα από τον υπάρχοντα δικτυακό του χώρο, μειώνοντας το χρόνο και το κόστος διεκπεραίωσης τους.

Απευθύνεται σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις οι οποίες έχουν σαν στόχο την αναβάθμιση των υφισταμένων ή τη δημιουργία νέων online – real time υπηρεσίων, με τον πιο απλό, γρήγορο, ασφαλή, αποδοτικό και οικονομικό τρόπο.

Τι άλλο πρέπει να εμπεριέχει μια ιστοσελίδα ξενοδοχείου για να έλκει επισκέπτες και να τους μετατρέπει σε πελάτες.

  • Ανάπτυξη του δικτυακού τόπου στην ελληνική και αγγλική γλώσσα ή και σε άλλες γλώσσες αναλόγως του κοινού που θέλετε να προσελκύσετε
  • Να διαθέτει αυτόματη σχεδιαστική προσαρμογή για κινητά τηλέφωνα και tablets (Responsive and mobile friendly) αφού το 50% των επισκεπτών σερφάρουν στο internet από κινητές συσκευές.
  • Διαδραστικό Google map, με οδηγίες διαδρομής, ώστε να αποτελεί χρηστικό εργαλείο για τους πελάτες σας
  • Ενσωμάτωση μηχανής κρατήσεων αφού βασικός στόχος πρέπει να είναι αύξηση online κρατήσεων απ’ευθείας από την ιστοσελίδα σας
  • Πλούσιο Photo gallery, Video gallery και ενδεχομένως virtual tour σε χώρους του ξενοδοχείου και θέα (εάν το ξενοδοχείο πλεονεκτεί σε αυτούς τους τομείς)
  • Πλούσιο περιεχόμενο με προτάσεις για δραστηριότητες και sports, κοντινούς προορισμούς, μνημεία κλπ και υπηρεσίες που μπορείτε να τους εξασφαλίσετε

Προσοχή όμως: Η ιστοσελίδα χρειάζεται συνεχή φροντίδα και σωστό εμπλουτισμό περιεχομένου από τους διαχειριστές της. Δεν αρκεί μόνο να κατασκευαστεί σωστά, αφού δεν αξιολογείται από την ρομποτική μηχανή της Google μία φορά αλλά καθημερινά.