Η Google τονίζει με έμφαση ότι στο διαδίκτυο Βασιλιάς είναι το περιεχόμενο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι μία ιστοσελίδα όσο καλοφτιαγμένη και εντυπωσιακή και αν είναι δεν πρόκειται να αξιολογηθεί θετικά και να αποδώσει ικανοποιητικά αν δεν έχει κατάλληλο, πλούσιο, πρωτότυπο και σωστά γραμμένο και διαρθρωμένο περιεχόμενο. Αυτό βέβαια ισχύει πρωτίστως και για τις ιστοσελίδες ξενοδοχείων και τουρισμού.
Η ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου πρέπει να είναι ένας ζωντανός διαδικτυακός οργανισμός ο οποίος, θα περιγράφει γλαφυρά και με σαφήνεια το ξενοδοχείο, τους χώρους και τις υπηρεσίες του, θα αναπαράγει και θα προωθεί την καθημερινότητα όπως θα την βιώνουν όσοι θα ζουν σε αυτό.
Αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας πρέπει να εμπλουτίζεται συνεχώς με επικαιροποιημένο περιεχόμενο. Νέες δράσεις, νέα προϊόντα, νέες υπηρεσίες, προσφορές, άρθρα, ειδήσεις, εκδηλώσεις – αναλόγως φυσικά με το είδος του ξενοδοχείου – πρέπει να αναρτώνται συχνά και στη συνέχεια να προωθούνται στα social media, να στέλνονται σε τακτικούς αποδέκτες με newsletter, ενδεχομένως (και αναλόγως της σημασίας) να αποστέλλονται με δελτία τύπου στα ΜΜΕ.
Ταυτόχρονα, το ιδανικό είναι το πλούσιο, σωστά διαρθρωμένο περιεχόμενο, να συνοδεύεται από διαδραστικές λειτουργίες που θα δίνουν την δυνατότητα στον χρήστη όχι μόνο να ενημερώνεται αλλά να αλληλεπιδρά εξ αποστάσεως, ζητώντας μία υπηρεσία, κάνοντας κράτηση για μία άλλη, κλπ
Η σημασία του content marketing για ιστοσελίδες ξενοδοχείων
Το content marketing είναι ένας τομέας του web marketing (ή digital marketing) ο οποίος, αφενός στηρίζει αποτελεσματικά την δημιουργία ισχυρού και αποδοτικού SEO για μία ιστοσελίδα, αφετέρου εξασφαλίζει το κατάλληλο υλικό για ανάπτυξη και υποστήριξη ποιοτικού newsletter marketing και social media marketing.
Η δημιουργία πλούσιου, ποιοτικού περιεχομένου δημιουργεί προστιθέμενη αξία σε μια ιστοσελίδα, με πολλούς τρόπους. Πρόκειται μία σύγχρονη και πολύ αποτελεσματική μέθοδος ισχυροποίησης της ιστοσελίδας σας, ενίσχυσης του SEO της, προσέλκυσης αλλά και διατήρησης επισκεπτών και δυνητικών πελατών.
Τι κείμενα χρειάζεται μια ιστοσελίδα ξενοδοχείου;
Πρωτίστως κείμενα που περιγράφουν με τρόπο γλαφυρό, παραστατικό και σαφή το ξενοδοχείο, τους χώρους τους, τα ποιοτικά του στοιχεία, τη θέση του, τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα, τις υπηρεσίες του, την ευρύτερη περιοχή, τα μνημεία, τις παραλίες ή τις ορεινές διαδρομές και γενικότερα όσα μπορεί να απολαύσει ο επισκέπτης.
Το ποιοτικό περιεχόμενο μπορεί να κάνει την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας να διαφέρει από τις υπόλοιπες του ανταγωνισμού. Η ύπαρξη κατάλληλου περιεχομένου στην ιστοσελίδα σας δεν έχει στόχο μόνο να την καταστήσει ισχυρότερη στην αξιολόγηση της Google και να συμβάλει σε αποτελεσματικότερο SEO. Θέλει επίσης να στείλει μήνυμα στο υποσυνείδητο των επισκεπτών – δυνητικών πελατών με το οποίο θα σας κατατάσσουν στην κορυφή του ανταγωνισμού. Πρέπει επίσης να τους τροφοδοτεί το όνειρο που έχουν για τις διακοπές τους.
Κύριος στόχος του content marketing, είναι να απευθυνθεί ποικιλοτρόπως σε δυνητικούς πελάτες, να λειτουργήσει διαδραστικά μαζί τους, να τους προσελκύσει στην ιστοσελίδα και εκεί, να τους πείσει και να τους μετατρέψει σε πελάτες. Στη συνέχεια να φροντίσει να μένουν ικανοποιημένοι και σίγουροι ότι έκαναν την πιο σωστή επιλογή. Έτσι θα παραμένουν πελάτες ή θα επανέρχονται ή θα σας συστήνουν με θέρμη σε τρίτους έχοντας γίνει οι καλύτεροι διαφημιστές σας.
Αυτός δεν είναι και ο δικός σας στόχος;
Στρατηγική ανάπτυξης κατάλληλου περιεχομένου για site ξενοδοχείου
Για αποτελεσματικό content marketing απαιτείται η δημιουργία πλούσιου και κατάλληλου περιεχομένου. Και για να επιτευχθεί αυτό χρειάζονται γνώσεις:
- Των στόχων της ξενοδοχειακής με βάση το κοινό στο οποίο θέλει να απευθυνθεί και να στοχεύσει.
- Του ανταγωνισμού.
- Των αναζητήσεων και αναγκών του κοινού – δυνητικών πελατών.
- Των δεδομένων που αφορούν τις προσφερόμενες υπηρεσίες και κυρίως τα πλεονεκτήματα της τουριστικής σας μονάδας.
Και φυσικά ικανότητες συγγραφής των κειμένων σε γλώσσα σαφή, κατανοητή, πειστική και με δομή που να υποστηρίζει σωστά τις ανάγκες SEO.
Βέβαια, τα κείμενα πρέπει να συνοδεύονται από κατάλληλα επιλεγμένες φωτογραφίες, video ή videoclip, γραφικά, animation, infographics, banners για αναρτήσεις στα social media και ότι άλλο απαιτηθεί για να εμπλουτίζεται.
Αξιοποίηση και διανομή του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας
Στόχος είναι τα μηνύματα να φτάνουν στους δυνητικούς πελάτες σας και να είναι κατάλληλα για να τους προσελκύσουν στην ιστοσελίδα.
Αυτό σημαίνει ότι είναι σωστό να σχεδιαστεί μία σχέση τακτικής επικοινωνίας με το κοινό στο οποίο θέλετε να απευθύνεστε.
Το επίκαιρο περιεχόμενο θα διαμορφώνεται κατάλληλα, θα αναρτάται στην ιστοσελίδα ως είδηση, άρθρο, εκδήλωση, προϊόν, προσφορά, θα διοχετεύεται στα social media (Youtube, Facebook, Instagram, Twitter, Pinderest, Linkedin), θα αποστέλλεται περιοδικά με newsletter με στόχο πάντα την προσέλκυση των αποδεκτών.
Επίτευξη άμεσων στόχων marketing
H δημιουργία και διοχέτευση περιεχομένου στα διάφορα δίκτυα δεν στοχεύει κατ΄ ανάγκη πάντα στον τελικό αποδέκτη. Δηλαδή στον δυνητικό πελάτη.
Πολλές φορές το περιεχόμενο που δημιουργείται και διαμοιράζεται στοχεύει σε έμμεσους στόχους, όπως η αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας, η αύξηση των ακολούθων ή φίλων στα social media, η αύξηση της διάδρασης με το κοινό, η δημιουργίας σχέσεων εμπιστοσύνης, η εγγραφή στην mail list, η δημιουργία λογαριασμών στην ιστοσελίδα. κ.α.
Μετρήσιμα αποτελέσματα για το marketing της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου σας
Στις marketing campaign όλα είναι μετρήσιμα. Θέτουμε στόχους. Σχεδιάζουμε στρατηγική και πλάνο υλοποίησης. Εφαρμόζουμε την στρατηγική και το πλάνο που σχεδιάσαμε, μετράμε τα αποτελέσματα, διορθώνουμε τα πλάνα, αναπροσαρμόζουμε όταν χρειάζεται και την στρατηγική και ξαναμετράμε τα νέα αποτελέσματα.