Ξενοδοχειακό digital markteing

Το τουριστικό digital marketing plan αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδιασμού της επικοινωνιακής πολιτικής (δηλαδή του συνολικού επεξεργασμένου σχεδίου marketing) μια επιχείρησης παροχής τουριστικών υπηρεσιών και για να είμαστε σαφείς, το πλέον κρίσιμο.

Σχεδιάζοντας ένα ολοκληρωμένο τουριστικό digital marketing plan ξενοδοχείο, resort, συγκρότημα apartments, γραφείο τουρισμού, επιχείρηση ενοικίασης αυθτοκινήτων ή σκαφών κλπ με βάση τους στόχους καθενός και το κοινό στο οποίο θέλει να απευθυνθεί και να προσελκύσει. Θα πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη προσοχή και σημασία στις ιδιαιτερότητες κάθε επιχείρησης, στα πλεονεκτήματά της, στα σημεία ενδιαφέροντος της περιοχής στην οποία δραστηριοποιείται, στις ξεχωριστές υπηρεσίες που προσφέρει. Κάθε επιχείρηση είναι μοναδική και για να αποδώσει στο διαδίκτυο χρειάζεται ξεχωριστό, στοχευμένο σχεδιασμό web marketing plan.

Το τουριστικό digital marketing plan για να είναι πλήρες μπορεί να περιλαμβάνει:

  • Κατασκευή τουριστικής ιστοσελίδας
  • Σχεδιασμό και δημιουργία περιεχομένου ιστοσελίδας (Συγγραφή κειμένων, φωτογραφίες, video, virtual tour)
  • Έρευνα στο διαδίκτυο σχετικά με τον τρόπο που αναζητούν οι χρήστες του internet πληροφορίες σχετικές με την περιοχή, τα κύρια σημεία ενδιαφέροντος που διαθέτει, τις δραστηριότητες που προσφέρονται, και συνδυαστικά τις υπηρεσίες της τουριστικής επιχείρησης με έμφαση στα ατού της.
  • Πλήρες πακέτο εργασιών SEO (search engine optimization) για να αξιολογείτε θετικά από την Google η ιστοσελίδα σας και να την βρίσκουν όσοι δεν γνωρίζουν την συγκεκριμένη ιστοσελίδα αλλά αναζητούν πληροφορίες για τις υπηρεσίες που προσφέρετε αλλά και ότι υπάρχει στην περιοχή (μνημεία, φεστιβάλ, παραλίες κλπ)
  • Ανάπτυξη και προώθηση στα Social media (Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Youtube)
  • Σχέδιο και υλοποίηση προωθητικών ενεργειών στο εξωτερικό, σε στοχευμένο αγορές

Το marketing plan είναι το εργαλείο με το οποίο χαράσσεται η γραμμή προωθητικών ενεργειών και επικοινωνιακής πολιτικής για την επίτευξη του Στρατηγικού στόχου. Μας βοηθά δηλαδή, να ευθυγραμμιστούν οι στόχοι μας με τη στρατηγική μας, και να επιτευχθούν με προγραμματισμό και την υλοποίηση πλάνου πολλαπλών προωθητικών ενεργειών.

Το Ψηφιακό Marketing ή Digital Marketing ή Web Marketing δεν είναι κάτι ξεχωριστό, αλλά το σημαντικότερο κομμάτι της σχεδιαζόμενης επικοινωνιακής πολιτικής, αφού πλέον στην αναζήτηση πληροφοριών, την επικοινωνία, την ενημέρωση και την προώθηση το διαδίκτυο είναι ο αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής και κυρίαρχος.

Ουσιαστικά η υλοποίηση ενός καλοσχεδιασμένου digital marketing plan εξασφαλίζει τη δυνατότητα να ενισχυθεί το τουριστικό brand name, να αποκτήσετε αξιόπιστη και εντυπωσιακή παρουσίαση της τουριστικής επιχειρηματικής σας δραστηριότητας, όποια και αν είναι αυτή, να φτάσει η φήμη σας στο δυνητικό πελατειακό σας κοινό και να προβληθείτε στοχευμένα στο κοινό που επιλέγετε στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό.

Η τουριστική ιστοσελίδα σας είναι η ταυτότητα και ο διαδικτυακός πωλητής των υπηρεσιών σας. Εκεί πρέπει να βρίσκει κάθε επισκέπτης που αναζητά πληροφορίες για το ταξίδι ή τις διακοπές και θέλει να τις οργανώσει, την δυνατότητα να κλείσει online τις δικές σας υπηρεσίες. Πρέπει επίσης να μάθει γιατί μπορεί να εμπιστευθεί την δική σας επιχείρηση και να πεισθεί ότι οι υπηρεσίες που θα του προσφέρετε είναι αξιόπιστες και θα έχει τη σιγουριά της ασφάλειας και της υψηλής ποιότητας .

Πως θα πεισθεί; Μα από το περιεχόμενο της ιστοσελίδας η οποία θα πρέπει να του παρέχει με τρόπο σοβαρό,  αξιόπιστο, σαφή αλλά και εντυπωσιακό όλες τις πληροφορίες αφενός για την περιοχή και όσα μπορεί να δει, να επισκεφτεί ή να κάνει εκεί αφετέρου όσα εσείς του προσφέρετε δίδοντας μορφή και όνομα στο όνειρο του ταξιδιού του.

Με λίγα λόγια μια τουριστική ιστοσελίδα πρέπει να αποτελεί μια ξεκάθαρη ψηφιακή  παρουσίαση στιγμιότυπων του ονείρου του δυνητικού πελάτη αλλά και εργαλείο εύχρηστης και ασφαλούς κράτηησης.  Να εντυπωσιάζει, να ενημερώνει, να πείθει και να πουλάει.

Για να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα δεν είναι αναγκαίος μόνο ο άρτιος – σύγχρονος σχεδιασμός της (responsive για να είναι κατάλληλη και για κινητά) αλλά και η συγγραφή κατάλληλου περιεχομένου. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Και όταν λέμε περιεχόμενο εννοούμε κείμενα, φωτογραφίες, video, virtual tour, infographics και ότι απαιτείται για να είναι πλήρες, ουσιαστικό, εύπεπτο και πειστικό.

Το πλούσιο, σωστά γραμμένο και σωστά δομημένο περιεχόμενο καθιστά μια ιστοσελίδα εντυπωσιακή, πειστική και το σημαντικότερο υψηλής αξίας για την μηχανή αναζήτησης και αξιολόγησης της Google εφόσον βέβαια στην ιστοσελίδα έχουν υλοποιηθεί και πλήρεις εργασίες SEO.

Αξιοποίηση των social media, προωθητικές ενέργειες μέσω Google Adwords και  σχεδιασμός και υλοποίηση προωθητικών ενεργειών στο εξωτερικό, φυσικά σε στοχευμένο κοινό.

  • Βήμα πρώτο: Έρευνα στο διαδίκτυο
  • Βήμα δεύτερο: Επιλογή στοχευμένου κοινού
  • Βήμα τρίτο: Σχεδιασμός καμπάνιας προωθητικών ενεργειών
  • Βήμα τέταρτο: Υλοποίηση καμπάνιας προωθητικών ενεργειών
  • Βήμα πέμπτο: Αξιολόγηση των αποτελεσμάτων και εξαγωγή συμπερασμάτων για τον σχεδιασμό της επόμενης καμπάνιας προωθητικών ενεργειών

Προσοχή:

Οι τουριστικές υπηρεσίες δεν είναι αξεσουάρ, προϊόντα τεχνολογίας, ένδυσης ή διασκέδασης που εύκολα τα αγοράζει κάποιος. Η προβολή και προώθησή τους μέσω τηςε ιστοσελίδας, των ΟΤΑ, των social media αλλά και μέσω Adwords της Google απαιτεί στοχευμένο σχεδιασμό, σοβαρότητα, και ως εκ τούτου κείμενα, εικόνες και video που θα χαρακτηρίζονται από άρτιο σχεδιασμό, ειδικά επεξεργασμένο περιεχόμενο και από στοχευμένη διαφημιστική προσέγγιση. Που θα πληροφορούν και δεν θα παραπλανούν. Γιατί ο παραπλανημένος πελάτης εύκολα μετατρέπεται σε δυσφημιστή σας.